Задание B1. Раздел "Аудирование". Задание B1 Советы по эффективному выполнению задания

Демо вариант 2011 год по английскому языку. Раздел 1 (Аудирование)

Здесь вы можете найти демо вариант 2011 год по английскому языку. Раздел 1 (Аудирование).

B1 Вы услышите 6 высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего 1–6 и утверждениями, данными в списке A–G. Используйте каждое утверждение, обозначенное соответствующей буквой, только один раз. В задании есть одно лишнее утверждение. Вы услышите запись дважды. Занесите свои ответы в таблицу.

A. Buying things makes the speaker really happy.
B. The speaker likes sweets.
C. The speaker spends large sums of money travelling over the Internet.
D. Having fun with friends is the speaker’s favourite pastime.
E. The speaker has an impressive collection of books.
F. The speaker dreams of going around the world.
G. The speaker loves wearing a lot of jewellery.

Говорящий 1 2 3 4 5 6
Утверждение

Вы услышите телефонный разговор. Определите, какие из приведенных утверждений А1–А7 соответствуют содержанию текста (1 – True), какие не соответствуют (2 – False) и о чем в тексте не сказано, то есть на основании текста нельзя дать ни положительного, ни отрицательного ответа (3 – Not stated). Обведите номер выбранного вами варианта ответа. Вы услышите запись дважды.

A1 The caller has learned about the Language Centre from the media.

A2 The centre offers a six-month course for students who want to go to college.
1) True 2) False 3) Not stated

A3 The caller"s friend is attending a US university.
1) True 2) False 3) Not stated

A4 The new semester begins in two months.
1) True 2) False 3) Not stated

A5 You don’t need to come to the centre to sign up for the course.
1) True 2) False 3) Not stated

A6 The centre expects convincing proof that you can afford the course.
1) True 2) False 3) Not stated

A7 All official documents can be sent to the centre by fax.
1) True 2) False 3) Not stated

Вы услышите интервью. В заданиях А8–А14 обведите цифру 1, 2 или 3, соответствующую выбранному вами варианту ответа. Вы услышите запись дважды.

A8 There is a growing tendency in Kenya to
1) look for new farm land.
2) explore new hunting areas.
3) preserve native animal habitats.

A9 According to Ben, people living around the forest area
1) try to domesticate some of the wild animals.
2) do their best to stop deforestation in the area.
3) could be in danger from wild animals.

A10 According to Ben, an excommunicated animal is
1) an animal doomed to extinction.
2) an aggressive and uncontrollable animal.
3) an animal that needs people’s help.

A11 Ben claims that people living around the forest area make extra money
1) catching and selling wild animals to the zoos.
2) travelling to other regions and doing odd jobs.
3) trading wooden products.

A12 The Green Belt Movement in Kenya aims at
1) effective exploitation of natural forests.
2) replacing destroyed forests.
3) moving people out from the forest area.

A13 The interviewer is curious to know if
1) the BBC has ever shown programs about wildlife protection in Kenya.
2) all the facts about safari in Kenya presented on BBC television are true.
3) people in Kenya have ever seen any BBC wildlife programs.

A14 Visitors to safari parks in Kenya are allowed to
1) choose their own routes.
2) feed wild animals.
3) drive their own cars.

По окончании выполнения заданий В1 и А1–А14 НЕ ЗАБУДЬТЕ ПЕРЕНЕСТИ СВОИ ОТВЕТЫ В БЛАНК ОТВЕТОВ № 1! ОБРАТИТЕ ВНИМАНИЕ, что ответы на задания В1, А1–А14 располагаются в разных частях бланка. В1 расположено в нижней части бланка. При переносе ответов в задании В1 буквы записываются без пробелов и знаков препинания.

Прочитайте тексты и установите соответствие между текстами и их заголовками: к каждому тексту, обозначенному буквами А–G, подберите соответствующий заголовок, обозначенный цифрами 1–8. Используйте каждую цифру только один раз. В задании есть один лишний заголовок.

1. One product - many dishes

2. Simple to prepare

3. Once local - now global

4. Good for everyone

5. More than food

6. Impossible to grow

7. Synonymous to food

8. Differrent table manners

A. Over the centuries, rice has become a part of the traditions of many cultures. In some societies, it is traditional to throw a handful of rice on newlywed couples, symbolizing the wish for a large family and prosperity. In India, rice is traditionally the first food that bride offers her new husband. It is typical for people to leave offerings of rice in Buddhist temples. In Thailand, the annual Royal Plowing Ceremony has taken place in front of the Grand Palace in Bangkok for seven centuries.

B. The basic recipe for cooking rice is easy. First you need to bring 2 cups of water to boil. When the water is boiling, add 1 cup of rice. Cover the pot. As soon as the water boils again, reduce the heat. Let the rice cook for 15 to 20 minutes. The rice is ready when all the water is absorbed. It’s now possible to buy rice cooking machines that cook perfect rice every time, especially in large quantities. This is particularly helpful in Asian cultures, where families often eat rice with every meal. In these countries, rice is also used to make pancakes, sweets and wine - indeed almost anything!

C. Rice is the primary source of nutrition for more than half of the world’s population. Countries as different as Japan, India, Nigeria and Mexico use rice in their national cuisine. In Chinese, the word for rice is the same as the word for food. And in Thailand, when you call your family to a meal, you say “eat rice.” So it’s easy to understand why the 2008 global rice shortage was a real crisis for billions of people. In some countries the shortage led to big price increases. Some governments had to control the sale of rice.

D. Many people consider rice to be one of the healthiest of possible food choices. It has no sodium or cholesterol, and almost no fat. One half cup of rice has approximately 100 calories, and those calories are rich in important vitamins and minerals, including folic acid, iron and zinc. Many athletes eat rice because as a carbohydrate it is a great source of energy. Rice even has certain chemicals in it that are supposed to improve your mood. Brown rice is the healthiest of all because it is 100% grain.

E. Archeologists believe that rice has been grown as a source of food for at least 4000 years. It was first grown in China, and then introduced to India. Over the centuries the practice of growing rice has spread literally across the globe. Today rice is grown in Peru, Egypt, and even the United States, but over 90% of the world’s rice is still grown in Asian countries. Rice is best grown in wet, sub-tropical climates, and in many countries it is still cultivated using intensive human and animal labor. For this reason, large families are still typical, and the water buffalo is a valued possession.

F. One of the amazing things about rice is how adaptable it is. It is an essential ingredient in cuisines all around the world - cuisines as different as Japanese, Mexican, and West African. The Japanese combine sticky rice with raw fish to create numerous varieties of sushi. Mexican rice, flavored with cumin and tomatoes, is a colorful side dish. Every country in West Africa has its own version of a regional rice dish called jollof, often served with fried plantain, a kind of banana.

G. All around the world people eat rice in different ways. In India it is traditional to eat rice with your right hand. You just mix the rice with a little curry, roll it into a ball, and pop it into your mouth. In China it’s common to use chopsticks (or kuaizi). People in Korea, Thailand and Vietnam eat their rice with a spoon. And in European countries and in the United States rice is eaten with a fork.

Дорогие читатели!

Предлагаю выполнить вам тренировочный вариант № 1 из раздела Аудирование ЕГЭ по английскому языку. Этот вариант сформирован из заданий предыдущих лет, разработанных специалистами ФИПИ под руководством руководителя Федеральной предметной комиссии разработчиков ЕГЭ по иностранным языкам, доктора филологических наук, профессора МГУ имени М.В. Ломоносова М.В. Вербицкой.

Раздел 1 («Аудирование») содержит 9 заданий.

Прослушайте аудиофайл и выполните задания 1 — 9.

Аудиозапись: Adobe Flash Player (версия 9 или выше) требуется для воспроизведения этой аудиозаписи. Скачать последнюю версию . К тому же, в Вашем браузере должен быть включен JavaScript.

Задание 1

(базовый уровень сложности; краткие высказывания информационно-прагматического характера)

Проверяемые умения и навыки: понимание основного содержания прослушанного текста

Максимальное количество баллов: 6 баллов

В данном задании Вы услышите 6 высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего A - F и утверждениями, данными в списке 1 - 7. Используйте каждое утверждение, обозначенное соответствующей цифрой только один раз. В задании есть одно лишнее утверждение. Вы услышите запись дважды. Занесите свои ответы в таблицу. У вас есть 20 секунд, чтобы ознакомиться с заданием.

  1. Perfume can’t be a good present for many reasons.
  2. Best presents are presents that create shared memories
  3. Practical presents are not good presents.
  4. This sort of present can be good for everybody.
  5. Good perfume is the best present that is always easy to get.
  6. This present is a good way out , but not always perfect.
  7. Think of a person’s lifestyle while choosing a present.
Говорящий A B C D E F
Утверждение

Задание 2

(повышенный уровень сложности; беседа или высказывание в стандартных ситуациях повседневного общения)

Проверяемые умения и навыки: понимание в прослушанном тексте запрашиваемой информации

Вы услышите диалог. Определите, какие из приведённых утверждений А–G соответствуют содержанию текста (1 – True ), какие не соответствуют (2 – False ) и о чём в тексте не сказано, то есть на основании текста нельзя дать ни положительного, ни отрицательного ответа (3 – Not stated ). Занесите номер выбранного Вами варианта ответа в таблицу. Вы услышите запись дважды.

  1. Peter seldom goes to the library .
  2. Peter is satisfied with his term studies.
  3. Peter hopes to do as well in the course as his classmates .
  4. Peter prefers to work at his computer at home .
  5. Jane does not expect Peter to pass his language exam.
  6. Jane has always been the best student in the group.
  7. Jane has some problems with one of her subjects.

Задание 3 – 9

(высокий уровень сложности; интервью, развернутое тематическое высказывание, репортаж)

Проверяемые умения и навыки: полное понимание прослушанного текста

Максимальное количество баллов: 7 баллов

Вы услышите интервью. В заданиях 3–9 запишите в поле ответа цифру 1 , 2 или 3 , соответствующую выбранному Вами варианту ответа. Вы услышите запись дважды.

3 What, according to Michael, is the biggest plus of Vintage Inns?

  1. Picturesque locations.
  2. Nostalgic landlords and landladies.
  3. Tourists from all over the world.

Ответ:

4 What point does Michael Mitchell make about Vintage Inns’ gardens?

  1. They are perfect for any season.
  2. All Vintage Inns must have them.
  3. They are an alternative to dine in good weather.

Ответ:

5 Why does not Michael Mitchell do anything to advertise his inns?

  1. They are close to local places of interest.
  2. They are not far from city centers.
  3. They are situated around London.

Ответ:

6 What is typical of all the Vintage Inns?

  1. Traditional old style.
  2. Victorian design.
  3. Good food and atmosphere.

Ответ:

7 According to Michael Mitchell, Vintage Inns’ menus

  1. preserve traditional style in cooking.
  2. modernize traditional dishes.
  3. offer mainly international food.

Ответ:

8 When is the menu likely to be more varied?

  1. Saturdays.
  2. Weekdays.
  3. Sundays.

Ответ:

9 What is the booking policy of Vintage Inns?

  1. It is not an accepted practice there.
  2. You need to book well in advance.
  3. Booking is possible only on Fridays.

Ответ:

По окончании выполнения заданий 1–9 не забудьте перенести свои ответы в БЛАНК ОТВЕТОВ № 1! Запишите ответ справа от номера соответствующего задания, начиная с первой клеточки. При переносе ответов в заданиях 1 и 2 цифры записываются без пробелов, запятых и других дополнительных символов. Каждую цифру пишите в отдельной клеточке в соответствии с приведёнными в бланке образцами.

Key answers:

Задание 1 431627

Задание 2 1223231

Вариант 2

контрольных измерительных материалов для проведения

пробного основного государственного экзамена по

АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ

Письменная часть

Инструкция по выполнению работы

Письменная часть экзаменационной работы по английскому языку состоит из четырёх разделов, включающих в себя 33 задания.

На выполнение заданий письменной части экзаменационной работы отводится 2 часа (120 минут).

В разделе 1 (задания по аудированию) предлагается прослушать несколько текстов и выполнить 8 заданий на понимание прослушанных текстов. Рекомендуемое время на выполнение заданий данного раздела 30 минут.

Раздел 2 (задания по чтению) содержит 9 заданий на понимание прочитанных текстов. Рекомендуемое время на выполнение заданий раздела 30 минут.

Раздел 3 (задания по грамматике и лексике) состоит из 15 заданий. Рекомендуемое время на выполнение заданий раздела 30 минут.

Ответы к заданиям 1, 2, 9 записываются в виде последовательности цифр. Эту последовательность цифр запишите в поле ответа в тексте работы,

а затем перенесите в бланк ответов № 1.

Ответы к заданиям 3–8 и 10–17 записываются в виде одной цифры, которая соответствует номеру правильного ответа. Эту цифру запишите в поле ответа в тексте работы, а затем перенесите в бланк ответов № 1.

Ответы к заданиям 18–32 записываются в виде слова (нескольких слов). Ответ запишите в поле ответа в тексте работы, а затем перенесите в бланк ответов № 1.

В разделе 4 (задание по письму) дано 1 задание, предлагающее

написать личное письмо. Задание выполняется на бланке ответов № 2. Рекомендуемое время на выполнение задания – 30 минут.

При выполнении заданий можно пользоваться черновиком. Записи в черновике не учитываются при оценивании работы.

Баллы, полученные Вами за выполненные задания, суммируются.

Постарайтесь выполнить как можно больше заданий и набрать наибольшее количество баллов.

Желаем успеха! __

Английский язык. 9 класс вариант 2 2018 г. - 2 /11

Раздел 1 (задания по аудированию)

1. In an airport 2. On a street 3. At a birthday party 4. In a shop 5. In the cinema Запишите в таблицу выбранные цифры под соответствующими буквами Ответ:

1. The speaker talks about his/her favourite subject.

2. The speaker explains how to use the school library.

3. The speaker talks about his/her after-class activities.

4. The speaker explains what his/her friend is angry about.

5. The speaker describes his/her school classroom.

6. The speaker describes a school book exhibition.

Запишите в таблицу выбранные цифры под соответствующими буквами

Why has Thomas come from school earlier than usual? 1) His timetable changed. 2) He failed his mathematics test. 3) He felt unwell in the classroom. Ответ: What present does Thomas want to get? 1) A bicycle. 2) A snowboard. 3) A pair of skis. Ответ:

Английский язык. 9 класс вариант 2 2018 г. - 5 /11

Задание В1. Базовый уровень. Пониманиие основного содержания.

Вы услышите 6 высказываний. Установите соответствие между

высказываниями каждого говорящего A–F и утверждениями, данными

в списке 1–7. Используйте каждое утверждение, обозначенное

соответствующей буквой, только один раз. В задании есть одно лишнее

утверждение. Вы услышите запись дважды.

1. The art exhibition is worth visiting.

2. Those who love ballet will definitely enjoy it.

3. This book fair is a really popular place.

4. The concert didn’t appeal to the speaker.

5. This rock group’s new DVD is popular with teenagers.

6. Despite some drawbacks the opera was enjoyable.

7. The play really took my breath away.

Прослушать текст можно здесь:

Speaker A

Woman: I would definitely recommend it - you find things on every topic under the sun

there, from ancient Greek sculpture to the Japanese art of bonsai. But if you"re planning to

go, don"t leave it too late in the day. I went in the afternoon and it was really crowded,

especially round some of the more popular stands.

Speaker B

Man: They kept the curtain open during all the scene changes, which rather spoiled the

illusion for me. And they did it in modern dress, which I found a bit strange,

especially since it"s supposed to be set in ancient Egypt. But apart from those things,

I really enjoyed it. The female lead was superb; she had a wonderful voice of course,

but she was a good actress too , which isn"t always the case.

Speaker C

Woman: I only went because David persuaded me into it - he"s a big fan - but it wasn"t

really my cup of tea. Of course, they were fantastically fit and did the most amazing

leaps and twirls, and it was all quite pretty to look at. The music was nice too, bit I

did get a bit bored. In fact, I have to admit I fell asleep for a while in the second

Speaker D

Man: The Swinton retrospective at the Tate has really been pulling the crowds , so

get there early if you want to avoid queuing to get in. The irony of this popularity

would not have been lost on Swinton himself - he struggled for thirty years to

make a living from his work and it was only in the last decade of his life that his

cartoon-like images of daily life caught the public"s imagination.

Speaker E

Woman: Of course, it"s always harder to bring something fresh to the classics -

everyone"s got their own preconceived ideas about the right way it should be done.

But I must say, this production was absolutely fantastic. I was completely

spellbound from the moment the curtain rose and the final speech at the end of act

three brought tears to my eyes.

Speaker F

Woman The performance was certainly slick and the guitarist"s fingers as nimble as

ever, but I have to admit that I found the spectacle of a group of men in their fifties

pumping out songs of teenage rebellion more than a little ridiculous. This did not

seem to bother the audience, however, who had turned up in thousands to see the

heroes of their youth. Predictably, it was the old hits that went down best, while

songs from the new album met with a lukewarm response.

You have 15 seconds to complete the task. (Pause 15 seconds.)

Now you will hear the texts again. (Repeat.)

This is the end of the task. You now have 15 seconds to check your answers.

Vocabulary

amazing leaps and twirls – удивительные прыжки и повороты

queue – очередь

preconceived ideas - предвзятые идеи

slick - гладкий, блестящий

as nimble as ever – такие же шустрые, как всегда

Answers:





Copyright © 2024 Развлечения. Стиль жизни. Светская хроника. Наука. Космос. Общие знания. Окружающий мир.